„Zajištění kvalitní veřejné sítě přístavišť pro linkovou osobní vodní dopravu je jednou z priorit ministerstva dopravy na vodních cestách a proto původní můstek, který zajišťovalo město, Ředitelství vodních cest ČR nahradilo můstkem novým jednotné koncepce aplikované na celém dolním Labi. Obdobný můstek s plachtou designu atelieru architekta Patrika Kotase slouží už 7 let v centru města,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Nový můstek ve Vaňově nyní bude tvořit důstojné zázemí pro tisíce cestujících úspěšného projektu pravidelné linkové lodní dopravy Ústeckého kraje do Litoměřic a Roudnice nad Labem,“ dodal. Nový přístavní můstek šířky 4 m a délky 10 m má konstrukci, která byla převzata z můstků užívaných ve Spolkové republice Německo i pro největší osobní lodě. Přístupová lávka šířky 1,5 m umožní bezpečný nástup a výstup cestujících včetně osob na vozíku a s dětskými kočárky z různých druhů osobních lodí délky až 110 m.
„Navazujeme dnes na sérii 6 veřejných přístavišť na Labi vybudovaných Ředitelstvím vodních cest v letech 2013 a 2014, které lodní linky pravidelně využívají. V letošním roce budou v Ústeckém kraji zahájeny práce na dalších 4 přístavištích pro malá plavidla v Děčíně, Ústí nad Labem – Brné, v Roudnici nad Labem a ve Štětí,“ upřesnil Lubomír Fojtů. „Projektové práce pokračují i na dalších lokalitách, věřím, že v roce 2021 začneme stavět i přístaviště Hřensko, Malé Žernoseky a servisní centrum v Roudnici nad Labem,“ dodal.
„Lodní doprava je pro město významná nejen pro pravidelnou přepravu osob, ale i pro turistiku. Jsem rád, že se podařilo obnovit můstek, který tak bude dál sloužit pro komfortnější vodní dopravu. Cestující pak jistě ocení novou podobu zastávky autobusů, kterou přebuduje město Ústí nad Labem. Dočká se velké čekárny, bezbariérového nástupiště a pohodlného chodníku směrem k lodi. Vznikne zde tak opravdový přestupní terminál mezi vodní a městskou hromadnou dopravou,“ doplnil primátor statutárního města Ústí nad Labem Petr Nedvědický.
Během roku 2021 bude u můstku vybudováno nové kotvení u břehu, které umožní jeho bezpečné setrvání na místě i za největších povodní na řece. Novinkou se stanou přípojky elektrické energie a pitné vody pro zásobování osobních lodí, stojících u můstku. Nebudou tak závislé na vlastním palubním elektrickém agregátu a pohodlně si před vyplutím doplní své tanky čerstvou pitnou vodou.
Stavbu nového můstku realizuje firma Labská strojní a stavební společnost s r.o. s náklady 5,4 mil. Kč, které jsou financovány z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.