Loď Munot byla postavena v Kressbronn am Bodensee v Německu v roce 1936 společností Společnost Bodan Werft ve specializované loděnici u Bodamského jezera pro paroplavební společnost „Schweizerische Schifffahrtsgesellschaft Untersee und Rhein“. Patřila k první generaci naftových lodí, které nahradily staré lodě jezdící ještě na páru. Byly vyrobeny 4 exempláře této lodi: Munot, Mouette, Arenenberg a Cygne. V současné době kromě lodi Munot stále existuje loď Mouette, která kotví v Londýně na Temži. Byla nádherně zrekonstruována a slouží jako obytná loď přímo majiteli. Dále existuje loď Cygne, která je využívána pro lodní dopravu ve Švýcarsku. Cygne byla zmodernizována. Arenenberg již neexistuje.
Celých 60 let jezdila Munot ve Švýcarsku na řece Rýn a má za sebou hrdou švýcarskou minulost a slávu. V roce 1996 byla prodána cestovním kancelářím pana Hofstra. Sloužila jako výletní loď v Holandsku, kde projezdila oblast Fríska, ale také plula na vzdálené plavby po Evropě, plavila se až do Berlína, Trieru, Pasova, Prahy a dokonce i do Budapešti. Pan Hofstra nakoupil staré autobusy Saurer ze 30. Let. Těmito autobusy vozil po hotelích a památkách své klienty po připlutí Munota do destinace. Loď Munot se také plavila po Severním moři v příbřežních oblastech (tzv. Waddenzee) mezi severním pobřežím Holandska a Frískými ostrovy, například do Terschellingu. Poté, co pan Hofstra odstoupil od podnikání a nechal loď svému synovi, Munot byl nabídnut k prodeji. Jan Hofstra nečekaně zemřel v roce 2015. V březnu 2017 přešel Munot do držení společnosti SRF Shipbuilding v Harlingenu.
Společnost Plavby Pálava koupila loď Munot od společnosti SRF v Harlingenu v říjnu 2018. Od října do prosince se Munot připravovala na cestu po řekách z holandského Harlingenu do přístavu Mělník v České republice. V lednu se plavila přes evropské řeky do přístavu Mělník na Labi. Poté byla loď vytažena z vody a přepravena asi 200 km do do Pasohlávek, kde prošla během zimního a jarního období rekonstrukcí na suchu a v červenci byla spuštěna na vodu a byl zahájen zkušební provoz.
Má délku 34 metrů a šířku 6 metrů. Má 3 patra a je rozdělena do několika částí. Uprostřed lodi se nachází nástupní hala s pokladnou a jednou dámskou toaletou. Směrem k přídi se vchází po schodech dolů do předního salónku, kde bývala 1. třída. Zde je také bar se zázemím, kde se nalézají úložné prostory, spíš na potraviny a i dvě chlazené ledničkové skříně. Ze vstupní haly opačným směrem k zádi dolů po schodech se nachází zadní salónek 2.třídy. Cestou na záď se na jedné straně nalézá další dámská a i pánská toaleta, na straně opačné kuchyně. Projde-li se celým zadním salónkem a zadními dveřmi, vyjde se na zadní otevřenou palubu, která je z části pod střechou a z části zcela otevřená. Ze vstupní haly lze dále vstoupit do kormidelny a po schodech nahoru na horní velkou terasu. Ta je zcela otevřená se zábradlím a lavičkami na sezení. Veškerá okna v předním i zadním salónku jsou stahovatelná a v teplém počasí je možné loď zcela otevřít. Naopak v zimním období je možné salónky uzavřít a zatopit. V plánu je nadále používat původní dieselový motor Sulzer RKWN, protože Munot byl měl být zachován jako historická loď z roku 1936.
Více info na: www.plavbypalava.cz