Vrata horního ohlaví jsou menší než vrata v dolním ohlaví. Vrata v dolním ohlaví budou navíc zdvojená. Vrátně dolního ohlaví budou vážit 3 600 kg a 3 900 kg. Větší z obou dolních vrat budou sloužit jako protipovodňová a budou se používat pouze jako povodňová uzávěra z řeky Moravy.
Vrata jsou nejdůležitější součástí plavební komory. Udržují potřebnou hladinu vody v komoře i v navazujícím plavebním kanále při proplavování. Podle úrovně hladiny se pak buď horní nebo dolní vrata otevírají, aby mohly proplout lodě. Uvnitř komory je pak samospádem naplněna nebo naopak vypuštěna voda a lodě tak překonají spád 2,70 m mezi jezem Sudoměřice až na hladinu řeky Moravy.
Díky této stavbě se rozšíří možnosti pro vodní turistiku i lodní dopravu prodloužením Baťova kanálu do města Hodonín, což přinese významný impuls pro rozvoj regionu a podporu cestovního ruchu.
- PK Rohatec/Sudoměřice
- PK Rohatec/Sudoměřice
- PK Rohatec/Sudoměřice
Navzdory povodním v září 2024 stavba, kterou realizujeme ve sdružení, pokračuje podle plánu a bude uvedena do provozu pro plavební sezónu 2026. Investorem stavby je Ředitelství vodních cest ČR a financována je prostřednictvím Státního fondu dopravní Infrastruktury.
Stavbu realizuje SPOLEČNOST BAŤŮV KANÁL, kterou tvoří vedoucí společník SWIETELSKY stavební s.r.o. a Metrostav DIZ s.r.o. Celkové stavební náklady činí 339,8 milionu Kč bez DPH, přičemž 262 milionů Kč připadá na prodloužení vodní cesty s plavební komorou a 77,8 milionu Kč na opravu jezu Sudoměřice.
SPOLEČNOST BAŤŮV KANÁL