“Zrušili jsme řadu historických usnesení vlád, které s tímto projektem počítaly. Chceme se věnovat smysluplnějším tématům jako je výstavba vysokorychlostních tratí, rekreační plavbě a samozřejmě dostavbě dálniční sítě. Tedy tomu, co má opravdu smysl,” řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Zrušení územní ochrany formou územní rezervy pro celé průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe bylo navrženo v materiálu „Návrh na zpracování aktualizace Politiky územního rozvoje České republiky z důvodu naléhavého veřejného zájmu za účelem přípravy rozvojového záměru splavnění Odry v blízkosti česko-polských hranic“. Na základě výsledku meziresortního připomínkového řízení byl původní materiál rozdělen na dva, kdy se nově samostatným materiálem řeší pouze zrušení územní rezervy pro celé průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe a tato část byla z materiálu ke splavnění části Odry vyjmuta.
Předložený materiál vládě ruší usnesení vlády č. 368 ze dne 24. května 2010, k návrhu způsobu další územní ochrany koridoru průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe a dále usnesení vlády č. 968 ze dne 5. října 2020, ke studii proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe, a to bez náhrady. Dalším bodem je vypuštění článků (180) a (198) z platné Politiky územního rozvoje ČR (PÚR ČR), týkajících se prověření účelnosti a reálnosti průplavního spojení Dunaj-Odra-Labe a zajištění územní ochrany formou územní rezervy pro průplavní spojení Dunaj-Odra-Labe.
Ministerstvo dopravy ve věci vodní dopravy například jedná s německou stranou o novém pronájmu co nejlepšího území v oblasti hamburského přístavu pro vnitrozemskou i námořní dopravu.
Zdroj: Ministerstvo dopravy